.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرسه آنفلوآنزا در مدارس مازندران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار به اینکه بیماری آنفلوآنزا به شدت در حال افزایش است، گفت: بهترین توصیه استفاده از ماسک و تزریق واکسن در ارتباط با کووید و آنفلوآنزا است.

 

   

 

شمال نیوز : ادامه روزهای کرونایی و همچنین شیوع بیماری‌های فصلی همچون آنفلوآنزا و سرماخوردگی روزهای پرتب و تابی را برای مازندرانی‌ها به دنبال داشت.

 

طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی در میان دانش‌آموزان مازندران بودیم به‌طوری‌که هم دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را نگران کرده است.

 

یکی از مسائل مهم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده به‌طوری‌که تاثیر توجه به این موضوع شاهد روند کاهش بیماری خواهیم بود.

 

همچنین موضوع دیگر اینکه با وجود ثبات نسبی روند شیوع کرونا در گروه‌های مختلف سنی، اما در روزهای گذشته روند ابتلای کودکان خردسال و همچنین نوجوانان به‌طور چشمگیری افزایش یافت که تاثیر روند شیوع آنفلونزا را می‌توان در مدارس استان لمس کرد.

 

قربانعلی سهرابی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی، اظهار کرد: باتوجه به نگرانی‌ دربحث کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی تمهیدات مختلفی در این زمینه اندیشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه اولین مساله در این زمینه غربالگری است، افزود: با توجه به این نگرانی دانش‌آموزان در صورت ابتلا غربالگری شده و بعد از شناسایی از حضور در مدرسه پرهیز کنند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: دانش‌آموزان دارای علائم اولیه هنگام ورود به مدرسه باید شناسایی شوند و دوران نقاهت را در منزل سپری کنند.

 

سهرابی بیان کرد: به خانواده‌ها هم توصیه شده در این مدت از حضور در مدرسه پرهیز کنند تا دوره بیماری را طی کنند.

 

وی تصریح کرد: معمولا در این فصل از سال شاهد شیوع بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی هستیم باید میزان استفاده از ماسک افزایش یابد البته خانواده‌ها هم در این زمینه باید کمک کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در حال حاضر شرایط مدارس نگران‌کننده نیست که احتمال تعطیلی مدارس وجود داشته باشد.

 

عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در گفت‌وگویی بیان کرد: بیماری آنفلوآنزا نیز به شدت در حال افزایش است و به مثابه آن بیماری‌های کووید و همچنین سرماخوردگی نیز در استان در حال گردش است.

 

وی گفت: بهترین توصیه استفاده از ماسک  و تزریق واکسن در ارتباط با کووید و آنفلوآنزا است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.